ramadhan minggu ke3..??





Song lyrics | Sempurna lyrics


hmm.. hari minggu yg merumitkan.. bermacam perkara berlaku..kadang-kala, perkara yg tidak disangka terjadi, akan terjadi.. kadang2 perkara yg diharapkan terjadi, tak berlaku pulak kan.. adeih.. nak kena story ke? rasanya takyah la kot kan.. apa yg aku buat ari minggu ar.. men futsal, tido, tgk tb, gi bazaar, cuci keta, hmm.. itu jer kot yg aku ingat.. hmm.. owh ada agi.. gi metro kajang, carik selipar.. selipar aku sekarang ni dah jadi sgt tak beh dah.. lagipun aku cuma ada sepasang selipar jer.. ramai giler org kat bandar kajang.. parking mmg 2-3 kali gak la pusing.. penat wor.. walaupun aku hanya tumpang mmbr aku..hahaha... tak sahur la..sbb tuh penat sket.. tp seriyes..ramai giler org laa ari tuh... tensi..tensi.. seb baik, berjaya gak beli selipar sepasang..hahahah...


suasana dalam kota kajang... wahahahahah...plaza metro kajang... tp sekarang dah ada shopping complex baru dah..

satay kajang..menggiurkan ek?? hehe.. best..

Tadi aku gi bank ngan pejabat pos..berjumpalah aku ngan sorang makcik neh..ramah btul dia.. mula2 dia tanya pasal bil elektrik aku..naper sikit sangat..yer la..kalau dah rm7.88, mesti lah luar biasa kan..hehehe.. nak buat macam mana makcik.. pahtu dia tgk banyak kad raya kat tangan aku..hehe.. dia tanya nak antar ke mana, aku jawab ar nak bg kat mak, kakak ngan kengkawan..hehe..dia gelak jer..alahai, kalau makcik, anak2 kol pun da cukup..hehe.. akupun gelak sama jer..kang lawan karang, cakap tak hormat org tua lak..tp apapun, makcik ni ok la.. dia siap komplen naper la org antar bungkusan sket sgt, dia dulu sekali antar kat anak dia yg belajar oversea bkn main byk lagi..lagi murah kata dia.. aku pun tanya laa..anak dia still kat sana ke..? rupa2 nya anak dia suda balik mesia, baru lagi, skrg baru start nak keja kat sykt Oil n Gas.. sgt famous la company tuh, aku takleh ar nak tulis sini yer..tp bukan petronas yer.. byk plak dia citer pasal anak dia, last2 dia tanya akusuda kawen blom..huhuhu,tunang sihat ke dak, awek kat mana.. hahaha..klaka kan..pandai jer makcik tuh nak jerat aku.. hohoho.. tp aku suda dapat baca ar .. aku bitau jer trus terang, aku takder saper2 lagi ler.. dia tanya plak, nanti calon mak cari ke or sendiri yg cari.. aku suda gelak2 ..hohoho.. hmph.. entah laa makcik..saya pun tak pasti.. tgk la mana ada rezeki.. lagipun, sy muda lagi.. hehehe... last-last, makcik tuh mintak kad aku sekeping, aku pun ngan penuh sopan, aku bg la business kad aku..huhuhu... yer ar..tak luak pun bg kad tuh.. bukan aku bayar kan.. apapun, makcik, seronok dapat berbual ngan makcik tadi dalam pos opis.. mebi bulan depan, ada rezeki kita jumpa lagi..hehe..

skrg..aku cuma sgt rindu kat sorang jer...

en kaki..bila nak pijak bumi penang lagi yer...

tk cr~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

aku tali kasut ku..





Empirisisme Chenta si tali kasut

Empirisisme cinta

detik membentuk waktu
ibarat perjalanan darah di setiap pembuluhnya
tidak berhenti
si gadis bergerak pantas,
membawa sebotol air dan tas tangan
di dadanya tersemat perasaan cinta
empeiria dan warisan bangsa tinggalan
yang sedang dibunuh oleh bangsa kongkalingkong
akan sama ditegakkan kembali
itu janjinya pada bakal anak dan cucunya
biarlah kehadirannya sepi,
kerna depan dan belakang ramai lagi yg sehati
putih baju mereka
suci niat mereka
tegar azam mereka
halatuju dan jati diri
terusan menanti pasti..
kerana hari ini adalah emperisisme cinta untuk masa hadapan.

anda tiada kredit untuk sms? sila try cara ini,oke ~


Send free text messages!
Please enter a cell phone number:

NO Dashes - Example: 7361829726

Please choose your recipient's provider:

SMS Messages

hikayatku

My photo
hikayat tali kasut yang bersimpang siur perjalanan hidupnya.. namun pada akhirnya, akan bertemu jua di hujung jalan..