love is...


-alien invaders@toy'r us midvalley-

*adeih..penat ar..semalam gi midvalley, shopping baju raya tuk anak2 buah.. sekali ter'masuk' dalam kedai toy 'r us.. hehe..banyak tul mainan dalam tuh..seb baik la nak raya, kalau tak, aku dah beli da meinan tuh tuk anak2 sedara aku.. ramai giler org semalam..or mebi sbb aku da lama tak gi sana kot..da tak besa nga crowded place lagi dah.. huhuh... dua ari sblm, aku gi potong rambut..pendek dah rambut aku..huhuh..rasa cam menyesal pun ada gak.. adeih* last2, time ngah jejalan kat midvalley, trus jer aku gi beli cap satu..huhuh.. tak beh ar rambut pendek..cam pelik jer... lesap rm50 tuk cap jer..

-saper nak duit raya..??-

Nak tunggu mmbr aku abes pilih brg dia satu hal..huhuh... byk btul pilihan semalam.. sampai aku pun hampir tergoda gak..tp mengenangkan yg aku tak byk cash, so dok jer la dediam, tgk gelagat org..tgk awek yg lalu lalang..hehhe.. ramai wor awek semalam..suma ada..nak yang macam mana..model look, genit, rendang. comel? suma ada la.. pelik btul aku, bolan posa pon pakai seksi2, tak pasal2 posa aku jd seksa2.. huhuhu.. tp kan, ada sorang awek neh, yg begitu menarik perhatian utk dilihat laa..selain dr awek yg kat toy 'r us. kat jusco dll..hehe.. tak lar, awek ni lain sket ar.. 1st time nampak, seriyes aku ingat chinese ler, sebab dia jalan sebelah aku jer..ngan kulit yg putih, rambut lurus, muka comel..pahtu yg aku pelik nya, dia cam follow sorang makcik kat depan tuh, makcik tuh pulak pakai tudung.. huhuh.. nak kata kawan, cam tak seswai jer.. nak kata anak *adeih.. pahtuh, since dia laluan sama ngan aku, aku pun follow ar blkg dia, sajer curious sbnrnya.. takde niat apa2 pun.. lagipun, aku takder menda gak nak buat, tunggu mmbr aku pilih brg pun tak abes lagi.. tak lama pastuh, baru la sahih..mmg dia ngan makcik tuh datang sekali... camner aku tahu..hehe.. tak lar, tgh jejalan tuh, tiba2 dia dua orang berhenti kat depan kedai Roxy, huhuhu.. pahtu diorang lak bercakap2 sesama sendiri.. since aku dok dekat, dgr laa diorang ckp camner kan.. hmm.. sah, diorang 2 neh melayu..huhuh.. seriyes, agak terkejut la.. sbb sgt putih kulit dia, cam chinese..mebi mak dia chinese kot.. hmm.. bawak beg cam beg aku gi keja, tp kaler merah ngan satu hand bag kulit.. hmm.. dah dapat jawapan yg aku nak tahu, aku pun pusing laa masuk jusco..heheh.. tu lah, macam2 org kat dunia neh kan.. even kaler kulit tak sama, tp mebi dia pun sama bangsa ngan kita kan.. and walaupun ramai awek kat midvalley kan, tp entah la.. nak kata aku tegur, ada la yg akutegur 2-3 org tuh..sajer tegur kan..huhu..tp tegur sekadar tegur jer laa.. entah laa.. setiap kali tgk pompuan, otomatik, aku akan teringat kat *bawang.. huhu .. misti beh kalau dia ada kat sini, leh gak aku beli apa2 yg patut tuk dia.. aku cari gak kedai mooks tuh, tp tak jumpa lagi..mebi kat tpt lain kot.. penat wor nak jelajah sumer tempat..gile ke.. tp, aku misti cari gak kedai tuh..tkpun, aku akan cari alternatif lain tuk beli sumthing tuk dia ar.. huhu..
semalam aku beli baju feeqa kat hallmark shop, pastuh yg abg2 dia, aku gi beli kat f.o.s je.. sumer men swipe jer..adeih* hutang agi.. utk ma pun tak beli agi..mebi beli handbag jer kot.. last year dah beli baju.. hmm.. esok jer lah..
-baju raya utk anak2 buah-selamat ari raya sumer-

balik umah, terpaksa bukak posa kat kedai jer..tak sempat nak sampai umah.. *adeihh..penat..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

aku tali kasut ku..





Empirisisme Chenta si tali kasut

Empirisisme cinta

detik membentuk waktu
ibarat perjalanan darah di setiap pembuluhnya
tidak berhenti
si gadis bergerak pantas,
membawa sebotol air dan tas tangan
di dadanya tersemat perasaan cinta
empeiria dan warisan bangsa tinggalan
yang sedang dibunuh oleh bangsa kongkalingkong
akan sama ditegakkan kembali
itu janjinya pada bakal anak dan cucunya
biarlah kehadirannya sepi,
kerna depan dan belakang ramai lagi yg sehati
putih baju mereka
suci niat mereka
tegar azam mereka
halatuju dan jati diri
terusan menanti pasti..
kerana hari ini adalah emperisisme cinta untuk masa hadapan.

anda tiada kredit untuk sms? sila try cara ini,oke ~


Send free text messages!
Please enter a cell phone number:

NO Dashes - Example: 7361829726

Please choose your recipient's provider:

SMS Messages

hikayatku

My photo
hikayat tali kasut yang bersimpang siur perjalanan hidupnya.. namun pada akhirnya, akan bertemu jua di hujung jalan..